Triinu ja Tanel Aruoja

BARCELONA

You and I
We’re flying on an aeroplane tonight
We’re going somewhere where the sun is shining bright
Just close your eyes
And let’s pretend in the streets of Barcelona
(Ed Sheeran – Barcelona)

Ed annab oma lauluga hästi edasi mõnusa Barcelona vibe‘i ja just selline ta meie jaoks oligi.
Seekordne reis oli  ekstra eriline, sest käisime seal 4,5’kesi. Lisaks kõhubeebile reisisime seekord ka sõpradega. Muidu oleme alati kahekesi rännanud ja tunnistame ausalt, et meil ikka väga vedas oma ägedate reisikaaslastega, kes kõigi mõtete ja ideedega vähimagi kõhkluseta kaasa tulid.
Aitäh, Kristjan ja Piret! 🙂
Mai alguses siis elasime nädal aega Barcelona külje all Castelldefelsis ägedas Porta Coeli apartmendis (hinnaks ca 140€ / öö / eraldi magamistoaga apartment ehk 6 ööd kokku 840€). Kodu kohta pole ainsamatki halba sõna öelda. Puhas, ilus, soodne, tasuta jalgrattad kasutamiseks ja rätikuid vahetati üle päeva – igati BUENO!

Kuna ilmad Eestis olid nagu nad olid, mais ju veel sadas lundki, siis tahtsime kõik sooja ja randa. Lisaks tundsime, et vajame puhkust ja rahu ning just seetõttu linnas majutuda ei soovinud. Tõsi, päris suvi seal veel ei olnud ja vette ei kippunud, aga soojakraade oli mõnusalt 23-25 ja oma päikesepõletused saime kõik kohe esimesel päeval kätte (ootamatult nagu ikka). Korter asus meil rannast ca 5min jalutuskäigu kaugusel – milline luksus. Castelldefelsi piirkond oli ise üldse väga-väga mõnus ja rahulik. Tundus, et enamasti elasid seal rikkamad inimesed oma suurtes villades või siis turistid modernsetes apartmentides, õhtud olid rahulikud ja seda küllap ka seetõttu, et nn kõrghooaeg ei olnud veel alanud.
Barcelona kesklinna sõitsime kuskil 20-30min olenevalt liiklusest ja suurem supermarket oli umbes 7min autosõidu kaugusel.

Linnas said üsna kiiresti kõik põhilised kohad ja vaatamisväärsused (Basilica of the Sagrada Familia, Gothic Quarter, Mercat de Sant Joseph, Arc de Triomf, Park Güell, Catedral de Barcelona, Picasso Museum, Camp Nou) paari päevaga läbi käidud, seega leidsime aega veel shoppamiseks ja ka Barcelona ümbruse/looduse ja mägede avastamiseks, mis by the way, on sajaga väikest väljasõitu väärt.

Eriti soovitame külastada Monserrati mägesid (Barcelonast 1h sõidu kaugusel), mille vaated võtsid nii mõnelgi korral hingetuks.
Kuna mina, Triinu, olin siis juba üsna rase (23 nädalat) ning mingit ekstreemset matka ette võtma ei hakanud, sõitsin mäkke üles trammiga, mille üles-alla pilet maksis 12€ ja õigesti tegin, sest kui poisid üles jõudsid, olid nemad ikka üsna higised ja see ei tundunud üldse ahvatlev. Nad ise vaatasid oma sammumeetrid üle ja olid omadega väga rahul. Mägedes sai ikka natuke rännatud ja palavusega võttis isegi natuke hingeldama, aga üldiselt olin ma tubli rase ja kui prantslased mägedes puhates ahhetasid “oh, she´s pregnant”, siis ma ainult naeratasin, paitasin kõhtu ja lisasin “strong baby” :).

Söögikohtade puhul me seekord väga suurt eeltööd ei teinud ja kulgesime niisama läbi linna, aga paar kohta tahaks välja tuua küll.
Külastades Barcelona loomaaeda tasub kindlasti käia lõunal seal lähedal asuvas üliägedas hipster kohvikus Menssana – meeldiv maitseelamus ja äge interjöör. Kui satute Castelldefelsi piirkonda siis KINDLASTI tuleb ära käia La Mesa restoranis – lihtsalt IMELINE hummus ja kõik söögid olid superhead ning mõnus skandinaavialik atmosfäär.
Muudel juhtudel, mis puudutab Barcelonat siis olge saia söömise ja veini joomisega ettevaatlikud 🙂 ! See võib tõsimeeli käest minna, sest hommikul saab poest imemaitsvaid värskeid saiakesi, sõõrikuid ja croissante 0.20€ sendi eest ja veinipudelid on al. 2€´st, paremad ca 4-5€ pudel. Triinu teab rääkida rohkem värsketest mahladest ja 100% apelsinimahlast, mille 1l pudel oli poes alla 1€ eest. Nendest hindadest tundsime Eestis üsna kohe puudust.

Kokkuvõtlikult on Barcelona väga mõnus linnake, meile meenutas veidi Pariisi ja Milanot. Kliima on samuti mõnus ja loodus imeilus, täitsa selline linn, kus võiks vabalt mõnda aega lausa elada.