Triinu ja Tanel Aruoja

Maagiline Porto

… viimane hommiksöök hotellis.

Sobiv laud leitud, läksin mina, Tanel, otsejoones omletti ja peekonit buffeelauast võtma! Omlett on igal hommikul maitsenud väga hästi, kuid sel hommikul oli teine lugu. Ju siis kokal läks ka Sao Joao festival pikale?!

Meist kaks lauda edasi istus üks vanapaarike, keda jäime tähelepanelikult kuulama kuna kuulsime inglise keele sekka ka meie oma emakeelt! 🙂 Vaatasime Triinuga teineteisele otsa, muigasime ja sõime rahulikult edasi. Tuleme tagasi nüüd selle omleti juurde, mis oli kergelt kuivanud – nimelt vanaproua kommenteeris oma abikaasale söödavat hommikusööki ning rääkis pettumusega sellest samast omletist. Märganud, et ka mina olin toidu alles jätnud, ütles ta:

Näe, see noormees jättis ka omleti alles!

Ma siis pöördusin otse tema poole ja vastasin:

See tõesti ei olnud täna hommikul eriti hea!” 🙂

Mille peale hakkasime kõik südamest naerma. See oli nii ehe ja tore moment! Tuli välja, et nad on väliseestlased, elavad Torontos ning olid tol hetkel Euroopas reisimas. Jutustasime põgusalt ning nii mul kui ka vanahärral tuli samal ajal meelde kuulus Ernest Hemingway ütlus, et “igas maailma sadamas võid kohata vähemalt üht eestlast!” Mis siis, et täpne tsitaat on natuke teistmoodi, kuid paika peab see ikkagi.

Igatahes, oleme võlgu väikese ülevaate oma juunikuisest Porto reisist. Nimelt õnnestus meil Jaanipäeva paiku minu töö tõttu teha kiire reis Portosse – üks keraamika tootjatehas kutsus külla. Triinul oli Porto bucket listis juba ammusest ajast ja seekord läks koguni nii hästi, et ka abikaasa võis reisile kaasa võtta.

Mina, Triinu, olin reisi ajal 28. nädalat rase, seega vajasin reisimiseks ämmaemanda tõendit, mis kinnitaks, et reis on riskivaba ja võin lennata. Teadmiseks kõigile, et alates 27. nädalast on see vajalik ja samuti väheneb siis ka oluliselt ettevõtete arv, kes rasedaid kindlustavad ehk uurimist oli omajagu. Kuna rasedus on kulgenud probleemideta (õigupoolest on kõik rasedusaegsed näidud nii head olnud, et ämmakas kutsub mind musterrasedaks :D), siis polnud ka tõendi saamine probleem.

Portos veetsime 3 IMELIST päeva. Lisaks Taneli töökohustustele (keraamikatehase külastusele, mis oli ka Triinu jaoks äärmiselt põnev), näidati meile linna kõigi oma iseärasuste ja rikkustega. Selle kõige peale pole meil kosta muud, kui et WOW! Armusime lootusetult sellesse pisikesse linnakesse ja siiralt tunnistame, et see on senini üks ilusamaid linnu, kus me käinud oleme.

Porto võtab hingetuks oma pisikeste värviliste majade ja vaadetega, seal on säilinud nii palju vana ja ehedat ning see on äärmiselt lummav ja linnas jalutades tekib tunne, nagu oleks sattunud mingisse hoopis teise ajastusse.

Raamatupoe sissepääs, kus käis inspiratsiooni ammutamas Harry Potteri autor J. K. Rowling.

Porto Central Station

Kirsiks tordil on Portot läbiv Douro jõgi, millel seilamine (jõekruiis) on “must do”, umbes nagu Veneetsias kondlisõit. Meil õnnestus ka saada osa  Festa de São João do Porto‘st ehk siis sisuliselt portugaallaste Jaanipäevast ja see oli UHKE. Oi kui uhke – tänavad olid massides rahvast täis ja kõik pidutsesid! Veetsime imelise kuuekäigulise õhtusöögi rahvustoitudega jõekruiisil, mis lõppes meeleoluka peo ja meie elu kõige vägevama ilutulestikuga (tõenäoliselt ei ole ükski aastavahetus me jaoks enam sama).

Samuti tasub kindlasti Portos külastada vähemalt ühte portveini tehast, mille poolest Porto ju ka kuulus on. Meil õnnestus käia Ferreiras, kus Tanel ka veine sai mekkida, Triinul jäi see mõistagi tegemata 🙂

Porto võitis meie südame ja meil on kindel plaan sinna kunagi perega tagasi minna. Lisaks maalilisele vanalinnale lummab Porto ka kauni rannapiirkonnaga, seega on kõigile seal omajagu tegemist.

Tervitustega,
#triinujatanel

2 thoughts on “Maagiline Porto”

• Nii äge on lugeda teie tegemisi. Jäädvustatud pildid annavad muidugi alati tunduvalt elavama pildi kujutlustesse. Nagu satuks ise selle kõige keskele 😛